Jak wymienic sprężyne w przednim zawieszeniu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gali69
    Classic
    • 2012
    • 3

    Jak wymienic sprężyne w przednim zawieszeniu?

    Tireknie jak napisał mój przedmówca, zwiększenie vagiem dawki startowej nie dość że jest możliwe w niewielkim zakresie to jeszcze jej wartość nie jest bezpośrednią przyczyną Twoich problemów ale czasem w niewielkich problemach doraźnie pomaga. Podstawa to układ rozruchowy oraz jego zasilanie, doprowadzenie go do takiego stanu aby w ciągu jednej sekundy rozpędzał CIEPŁY silnik do 250rpm/min nieraz jest kosztowne więc ekonomiczniej wychodzi przerobić mapki startowe.

    no i na koniec - możesz śmiało eksperymentować, nic nie zepsujesz.
  • kornik2005
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    Jak wymienic sprężyne w przednim zawieszeniu?

    Witam.
    Wczoraj w mojej octavi pękła mi spręzyna z lewej strony z przodu.
    Mam pytanie. Jak ją wymienic ?
    Dzięki. Pozdrawiam.

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Wymontować kolumnę McPersona,scisnąć sprężynę specjalnym narzędziem,odkręcić nakrętkę na górze amortyzatora,rozebrać kolumnę,włożyć nową sprężynę i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności.
      Przy okazji sprawdź stan odboju i osłony,może przy okazji trzeba wymienić.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Jeśli mogę poradzić to takie rzeczy wymienia się parami
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • bobasek
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 326

          #5
          -popuścić nakrętkę przegubu-półosi
          -popuścić śruby koła
          -podnieść przód auta
          -zabezpieczyć pojazd na kobyłkach itp.. co by nie spadł
          -zdemontować koło
          -odłączyć czujnik ABS i zużycia klocków
          -zdemontować zacisk hamulcowy i zabezpieczyć przed uszkodzeniem przewodu ham
          -odkręcić jarzmo zacisku
          -odręcić śrubę blobującą sworzeń zwrotnicy
          -rozłączyć końcówkę drążka kierowniczego
          -zdemontować łącznik stabilizatora
          -odkręcić nakrętkę przegubu
          -rozłączyć sworzeń zwrotnicy i wyjąć półoś
          -otworzyć maskę
          -odkręcić górną nakrętkę mcpersona
          -wyjąć z auta kompletną kolumnę amortyzatora z zwrotnicą
          -na sprężynę założyć dwa sciągacze do sprężyn i skręcić
          -odkręcić nakrętkę sprężyny, wyjąc poduszkę i łożysko mcpersona
          -wyjąć uszkodzoną sprężynę
          -wszystko ładnie oczyścić, zweryfikować, uszkodzone części wymienić
          -złożyć w odwrotnej kolejności

          tak jak piszą koledzy - wymienić obie strony
          5,5l/100

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            #6
            bobasek napisał wszystko dokładnie jak nie masz ściągacza do sprężyn do się tego nie chwytaj, bo narobisz szkód sobie lub otoczeniu
            Octavia

            Komentarz

            • zadariusz1
              Rider
              • 2011
              • 543
              • Octavia III (5E3)
              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Ludzie wy do wymiany sprezyny pol auta chcecie rozbierac,a nie prosciej odkrecic mocowanie amortyzatora do zwrotnicy nastepnie odpiac przewod ABS i zuzycia klockow, odkrecic mocowanie oslonek i prowadzenia przewodow hamulcowego i abs,delikatnie lomikiem i mlotkiem wyciagnac amortyzator ze zwrotnicy(bedzie troche ciezko mozna sprobowac delikatnie rozszerzyc tylna czesc zwrotnicy w miejscu gdzie wchodzi sruba od amorka potem odkrecic gorne sruby mocowania amortyzatora i po klopocie.Oczywiscie przyrzad do sprezyn musisz miec,bo jesli stara ci pekla to zdejmiesz ja bez szkody,ale nowej na bank nie zalozysz.Ja tak wczoraj wymienialem lozysko na mc personie i auto jezdzi,przyrzad sam dorobilem i najdluzej zajelo mi dorobienie przyrzadu

              Komentarz

              • JanuszSz
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2835
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                bobasek,
                Ładnie wszystko opisałeś,tylko zbyt długo.
                do wyjęcia kolumny McPersona wystarczy zdjąć koło,odkręcić nakrętkę i wyjąć śrubę blokującą kolumnę w zwrotnicy,odkręcić górę amora pod maską i wyjąć kolumnę.
                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                Komentarz

                • bobasek
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 326

                  #9
                  Zamieszczone przez kornik2005
                  Jak ją wymienic ?
                  kolega zapytał, kolega dostał odpowiedź
                  Zamieszczone przez JanuszSz
                  wszystko opisałeś,tylko zbyt długo
                  jak każdą inną czynność przy aucie sprężynę można wymienić na kilka sposobów - opisałem jak należy to zrobić wg. mnie żeby nie pie....lić się z wybijaniem amortyzatora, z skręcaniem sprężyn w bardzo nie wygodnej pozycji, wciskaniem amora z powrotem w zwrotnicę itp itd
                  przy okazji postępując zgodnie z moją przydługą instrukcją jest okazja złożyć wszystko na czysto i raz a dobrze po drodze eliminując części w wątpliwym stanie technicznym
                  amen
                  5,5l/100

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Zamieszczone przez bobasek
                    jak każdą inną czynność przy aucie sprężynę można wymienić na kilka sposobów - opisałem jak należy to zrobić wg. mnie żeby nie pie....lić się z wybijaniem amortyzatora, z skręcaniem sprężyn w bardzo nie wygodnej pozycji, wciskaniem amora z powrotem w zwrotnicę itp itd
                    przy okazji postępując zgodnie z moją przydługą instrukcją jest okazja złożyć wszystko na czysto i raz a dobrze po drodze eliminując części w wątpliwym stanie technicznym
                    Chyba źle czytałeś.Napisałem,że wyjmujemy całą kolumnę McPers.i rozbieramy ją na stole w garażu.Nie ściskamy sprężyny na aucie.
                    Po drugie,jak wyobrażasz sobie zdjęcie końcówki drążka,sworznia wahacza,rozpięcie łącznika,wyjęcie półosi,że nie wspomnę o zdjęciu zacisku przez kolegę,który pyta jak wymienić sprężynę?
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • delanopl
                      Elegance
                      • 2009
                      • 831

                      #11
                      Zamieszczone przez JanuszSz
                      Po drugie,jak wyobrażasz sobie zdjęcie końcówki drążka,sworznia wahacza,rozpięcie łącznika,wyjęcie półosi,że nie wspomnę o zdjęciu zacisku przez kolegę,który pyta jak wymienić sprężynę?
                      :szeroki_usmiech co racja to racja

                      Komentarz

                      • bobasek
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 326

                        #12
                        Zamieszczone przez JanuszSz
                        jak wyobrażasz sobie zdjęcie końcówki drążka,sworznia wahacza,rozpięcie łącznika,wyjęcie półosi,że nie wspomnę o zdjęciu zacisku przez kolegę,który pyta jak wymienić sprężynę?
                        każda z tych czynności jest dokładnie krok po kroku opisana i zilustrowana na forum i jedyny problem oprócz podstawowego zestawu kluczy i młotka to sciągacz do końcówki drążka, ale i bez niego można sobie poradzić
                        Zamieszczone przez JanuszSz
                        Wymontować kolumnę McPersona,scisnąć sprężynę specjalnym narzędziem,odkręcić nakrętkę na górze amortyzatora,rozebrać kolumnę
                        przyczepiasz się do mnie a spróbuj przeczytać co sam poradziłeś koledze - istotnie to manual górnych lotów...
                        5,5l/100

                        Komentarz

                        • kamel1980
                          Rider
                          • 2009
                          • 304

                          #13
                          Hehe :-)
                          Jak zawsze widzę, że rozgorzała dyskusja o tej - jakby się zdawało - prostej czynności :-)

                          kornik2005 na początek pamiętaj - tak jak już wspomniano - że sprężyny wymienia się parami.

                          A co do samego demontażu to:

                          Po podniesieniu samochodu i zdjęciu koła / kół (w zależności czy będziesz robił sam czy z kimś) odczep od McPersona przewód hamulcowy i kabel od czujnika ABS, Następnie odkręć śrubę mocującą McPersona w zwrotnicy i wyjmij go z niej.

                          Kolejnym krokiem będzie odkręcenie amortyzatora na poduszce, czyli pod maską odkręcasz nakrętkę w talerzyku na kielichu.
                          Wyjmujesz całą kolumnę McPersona i zaczynasz dalszą zabawę w wygodniejszej pozycji

                          Za pomocą ściągacza do sprężyn ściskasz sprężynę i odkręcasz kolejną śrubę na amortyzatorze rozbebeszając pozostałe elementy kolumny.
                          Składasz w odwrotnej kolejności.

                          A tu masz mniej więcej kolejne kroki czynności (czas wykonania całości - ok. 1,5-2h):








                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #14
                            jesli nie masz sciagacza - nie kombinuj - koszt wymiany nie powinien przekroczyc 50 zeta za sztuke

                            Komentarz

                            • JanuszSz
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 2835
                              • Superb II combi (3T5)

                              #15
                              Zamieszczone przez bobasek
                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              jak wyobrażasz sobie zdjęcie końcówki drążka,sworznia wahacza,rozpięcie łącznika,wyjęcie półosi,że nie wspomnę o zdjęciu zacisku przez kolegę,który pyta jak wymienić sprężynę?
                              każda z tych czynności jest dokładnie krok po kroku opisana i zilustrowana na forum i jedyny problem oprócz podstawowego zestawu kluczy i młotka to sciągacz do końcówki drążka, ale i bez niego można sobie poradzić
                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              Wymontować kolumnę McPersona,scisnąć sprężynę specjalnym narzędziem,odkręcić nakrętkę na górze amortyzatora,rozebrać kolumnę
                              przyczepiasz się do mnie a spróbuj przeczytać co sam poradziłeś koledze - istotnie to manual górnych lotów...
                              Ja jednak pozostanę przy swoim sposobie wymiany sprężyny w przednim zawieszeniu,bez rozbebeszania połowy zawiasu,układu kierowniczego i części napędu. :P
                              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                              Komentarz

                              • bobasek
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 326

                                #16
                                Zamieszczone przez JanuszSz
                                Ja jednak pozostanę przy swoim sposobie wymiany sprężyny
                                a ja przy następnej wymianie amorów zrobię po Twojemu i będę miał porównanie ile czasu można zaoszczędzić, jak zmienię zdanie to dam znać
                                pozdrawiam
                                b.
                                5,5l/100

                                Komentarz

                                • kornik2005
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 9

                                  #17
                                  Już usterka naprawiona.
                                  jakos dałem rade.
                                  Dzięki za pomoc.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...